بروزرسانی: 19 آذر 1404
صنعت خودرو شرکت رهپویان دانش و فناوری فرا
صنعت خودرو شرکت رهپویان دانش و فناوری فرا
فولادسازان ایرانی با تولید فولاد باکیفیت با قیمت های رقابتی می توانند فرصت های صادراتی را کشف کرده و به درآمد ارزی کمک کنند. این گسترش بازار صادرات می تواند صنعت فولاد داخلی را بیشتر تقویت کند و اقتصاد کلی را تقویت کند. علاوه بر این، تولیدکنندگان فولاد و شرکت های خودروسازی برای کشف فناوری های نوظهور مانند وسایل نقلیه الکتریکی و رانندگی خودران با یکدیگر همکاری می کنند. با تطبیق ویژگی های فولاد برای پاسخگویی به الزامات منحصر به فرد این فناوری ها، صنعت خودروسازی ایران همچنان در خط مقدم نوآوری باقی می ماند و باعث رشد و رقابت در آینده می شود. از سوی دیگر، این امکان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان داخلی، کیفیت قطعات و پروسه مونتاژ و درنتیجه تولید خودروی باکیفیت را افزایش داد؛ ولی خودروسازان هشدار می دهند که این کار نیازمند سرمایه گذاری سنگینی است که درنهایت، منجر به افزایش قیمت تمام شده محصولات می شود. به اعتقاد کارشناسان خودرو وقتی مصرف کننده انتخابی جز خرید چند مدل خودروی داخلی ندارد، خودروسازان نیز انگیزه ای برای صرف هزینه در راستای ارتقای کیفی محصولاتشان پیدا نمی کنند.
- اما اگر شرکتی می خواست محصولات دیگر گوگل (مثل نقشه یا دستیار صوتی) را نیز در داشبورد خودروهایش داشته باشد، باید با گوگل قرارداد می بست.
- همچنین در این راستا راهکارهای بهبود سيستم لجستيكي صنعت خودروسازی و پتانسیل های موجود را بررسی میکنیم.
- تولید خودروهای تجاری در 2 ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش داشته است.
- عدم رعایت عدالت در فروش و سهم دهی بیشتر به برخی نمایندگی های خاص در فروش های سبدی و بعضا با اقساط کم بهره سبب توزیع رانت بین این نمایندگی ها گردیده است..
وزارت صمت در این دوره بیشترین دخالت اجرایی را در صنعت کرده و با فروش تولید سال فعلی و آتی شرکت ها عملا مفهوم توسعه محصول و برنامه ریزی را بی معنی کرد. تفکیک وزارتخانه صنعت و معدن از بازرگانی عملا سودی برای کشور نخواهد داشت و مشکلی را حل نمی کند، بلکه ممکن است موجب دخالت بیشتر وزارتخانه در عملیات اجرایی شود و بخش هایی که هم اکنون چالش کمتری دارند را با چالش جدی مواجه کند. نوسانات ارزی تاثیر مستقیم روی تولید کنندگان و فعالان اقتصادی دارد و این تاثیر را نمی توان حذف کرد.
فهرست تولیدکنندگان بر اساس میزان تولید[ویرایش]
وی افزود با توجه به دغدغه مندی نمایندگان نسبت به بازار خودرو، دیگر نیازی نیست که دلیل ارائه این لایحه به صورت دو فوریتی را شرح داد. قطعا مجلس تفاوت لندکروز و پژو ۲۰۶ را می داند بنابراین نباید یک نماینده به جای تمام نمایندگان مجلس اظهارنظری کند که مطالبات مردم در این بخش به سخره گرفته شود. با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت لایحه محور بودن مصوبات مجلس لازم است از این طریق خودروهای ارزان و با کیفیت برای پاسخ دادن به مطالبات اقشار کم درآمد را وارد کنیم. در این زمان روابط بین المللی ایران در بهترین شرایط خود (پس از انقلاب) به سر می برد. سهام سه تولیدکننده اصلی خودرو یعنی ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در بازار بورس معامله می شدند.
توسعه خودروی کار ایران خودرو اقدامی ارزشمند است
درست است که افزایش تیراژ باعث کاهش قیمت تمام شده می شود ولی بعید می دانم هر یک از این شرکت های خودروسازی، به تولید یک میلیون دستگاه در سال برسند. چون تولید یک میلیون دستگاه، گردش مالی زیادی می خواهد تا تامین کنندگان قطعات، راضی شوند. به علت زیان انباشته ای که در شرکت های خودرو سازی ایران ایجاد شده، الان فشار اصلی به قطعه سازان وارد می شود، یعنی شرکت های خودروساز، نمی توانند به موقع مطالبه یا حق تامین کنندگان قطعات را بدهند. در حال حاضر تمام شرکت هایی که با خودروسازان اصلی کار می کنند ناگزیر به رعایت حداقل کیفیت هستند زیرا در غیر این صورت خودروساز اجازه همکاری را صادر نخواهد کرد.
بر این اساس، در 2 ماهه نخست سال، کل تولیدات خودرو با 14 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 223 هزار و 796 دستگاه رسید. یکی از اولویت های این فرمان، در حوزه تولید و تاکید بر افزایش حداقل ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بود. کره شمالی کشوری است کاملا منزوی و تحت شدیدترین تحریم های بین المللی نیز قرار دارد اما بر خلاف تصور دارای شرکت های خودرو سازی بزرگی است که ماشین های لوکس را تولید می کند ، کشور ایران نیز فروش اقساطی خودرو های چینی و کره ای را در دستور کار خود قرار داده است.